El TS estableix que la comunicació de pagament de la devolució de l’AEAT és impugnable

El Tribunal Suprem declara impugnable la comunicació de devolució de l’AEAT quan aplica deduccions i altera l’import líquid. El recurs d’anul·lació ha de mantenir la forma de funcionament La primera qüestió d’interès cassacional consisteix a determinar si constitueix causa de nul·litat de ple dret ex art. 217.1.b) de la LGT el dictat d’una resolució […]
Hisenda duplicarà el llindar d’Intrastat per eximir gairebé un 30% de les pimes de declarar el 2027

El Ministeri d’Hisenda ha obert el termini d’audiència i d’informació pública per a dos projectes d’ordre ministerial nous que introdueixen modificacions en matèria tributària i estadística. La primera de les normes busca unificar les modificacions de les declaracions informatives corresponents a l’exercici 2026, afectant els models 187, 190, 198, 289 i 346, a més d’actualitzar […]
Hisenda posposa el Verifactu a l’octubre del 2028 quan activi la factura electrònica

L’Agència Tributària ha decidit tornar a ajornar la implantació del sistema de facturació Verifactu: octubre de 2028. Hisenda ha comunicat aquest dilluns aquesta mesura. L’objectiu, segons ha concretat, és afavorir la màxima convergència possible entre els sistemes de facturació electrònica i el reglament de sistemes informàtics de facturació Verifactu. Aquest dilluns, el Butlletí Oficial de […]
En què consisteix el pla «inèdit» perquè majors de 40 anys comprin un pis a mitges amb la Generalitat

L’habitatge ha estat el tema protagonista en l’arrencada del debat de política general. En el seu discurs, el president de la Generalitat, Salvador Illa, ha anunciat tres noves mesures per protegir un dret fonamental que és el principal maldecap de la ciutadania. Nova opció a partir dels 40: comprar un pis a mitges amb […]
Mesures fiscals i tributàries introduïdes pel Reial Decret llei 26/2026

En el BOE de 30 de setembre s’ha publicat el Reial Decret llei 26/2026, de 29 de setembre, pel qual s’adopten mesures urgents per a la protecció de la funció social de l’habitatge i l’ampliació de l’oferta d’habitatge assequible. El Títol II d’aquest Reial Decret llei introdueix importants modificacions en l’Impost sobre la Renda de […]
El BOE publica noves mesures sobre habitatge, lloguers i desnonaments

El BOE de 30 de setembre de 2026 publica el Reial decret llei 26/2026, de 29 de setembre, pel qual s’adopten mesures urgents per a la protecció de la funció social de l’habitatge i l’ampliació de l’oferta d’habitatge assequible. La norma respon a l’emergència de l’habitatge vinculada a l’encariment de l’habitatge, la insuficiència d’oferta assequible […]
Guia per obtenir l’informe que acredita la vostra edat legal de jubilació

La Seguretat Social ha posat a disposició de la ciutadania un nou servei que permet obtenir al moment, un cop identificat, un informe específic que acredita l’edat legal ordinària de jubilació i la data exacta en què s’assoleix. El document es pot descarregar a través del portal La teva Seguretat Social (TUSS) i resulta especialment […]
El BOE publica avui el decret llei d’habitatge que prohibeix desnonaments fins al 2030 i limita la pujada de les rendes

El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat aquest dimecres el Reial decret llei aprovat ahir pel Consell de Ministres sobre l’Habitatge i que preveu «mesures urgents» per protegir la «funció social de l’habitatge». L’esmentat text consta de 96 pàgines i pretén l’»ampliació de l’oferta d’habitatge assequible» amb un paquet de mesures que inclou la prohibició […]
Impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles: consulta la teva quota i com el pots pagar

A partir d’avui, 1 de setembre —i fins al 20 de novembre, inclòs— s’inicia el període de pagament de l’impost sobre les emissions de CO2 dels vehicles de tracció mecànica. Les persones titulars d’un o més vehicles poden consultar les seves dades i la quota que han de pagar a la llista definitiva publicada a […]
VERI*FACTU: Obligatori a partir de 1 de gener de 2027

VERI*FACTU, normativa de l’Agència Tributària per als sistemes de facturació, que hauran de garantir uns requisits mínims com registres íntegres, amb traçabilitat i inalterables i incorporar un codi QR a les factures. QUAN SERÀ OBLIGATORI? Terminis establerts per l’Agència Tributària: 1 de gener de 2027: Per als contribuents de l’Impost sobre Societats (verifactu). 1 […]