Actualitat

Hisenda vigilarà a les empreses que no utilitzin el sistema Verifactu

Comparteix

Compartició en facebook
Compartició en twitter
Compartició en linkedin
Compartició en whatsapp
Compartició en email
Compartició en print

Avui comença el compte enrere per a l’entrada en vigor, en 60 dies, de les noves obligacions fiscals de la Llei Antifrau per a les empreses, a través del reglament del sistema Verifactu que, entre altres coses, obligarà a totes les societats i els autònoms – aquests últims, a partir de l’1 de juliol –  que emetin factures en formats digitals a compartir certa informació amb l’Agència Tributària en un format preestablert i inalterable.

A partir del pròxim 1 de gener, aquestes empreses hauran de comptar amb un programa de facturació adaptat al sistema Verifactu, ja es tracti de la solució pública o altres privades. Tot i això, el Fisc posarà focus de les seves comprovacions en aquelles que triïn la segona opció. Així ho va reconèixer ahir Javier Hurtado, inspector adjunt al director de l’àrea de l’Oficina Nacional de Control del Frau (ONIF) de l’Agència Tributària, en afirmar, durant la seva intervenció en el marc de les jornades anuals del Registre d’Economistes d’Assessors Fiscals (Reaf), que se celebra a Cartagena, que l’ús de Verifactu “transmetrà un missatge d’imatge de marca, tant als clients com a la mateixa AEAT, que va tenir una consideració sobre les empreses que no utilitzin l’opció Verifactu”.

Contra les informacions que apuntaven, en les últimes setmanes, a una nova pròrroga en l’entrada en vigor de les noves obligacions, Hurtado va desmentir categòricament la major, i va anticipar “un any en el qual tot el món haurà de fer un gran esforç d’adaptació al sistema Verifactu”. En el cas de no fer-ho, les sancions a les quals s’enfronta les empreses podrien ascendir a 50.000€ per exercici en el qual el Fisc detecti incompliments.

L’amenaça de multes i més comprovacions fiscals dona una bona mostra de la importància del nou sistema pel Ministeri que dirigeix María Jesús Montero, ja que en la pràctica, suposarà estrènyer el setge sobre les empreses que fins ara eren més laxes en la facturació. Per exemple, en el respectiu a la correcció d’errors o l’anul·lació d’un rebut. Fins ara, sovint “s’evitava la rectificació desfent l’operació i tornant a fer-la amb les dades definitives”, va reconèixer Hurtado. Però des de l’1 de gener “això no es podrà fer, sinó que s’haurà de realitzar un segon registre d’anul·lació, de rectificació o esmena de determinats errors”. O, cosa equivalent, s’haurà de presentar una factura rectificativa sobre l’original.

 

Per continuar llegint la notícia accedeix al següent enllaç: https://acceso360.acceso.com/pimec/es-ES/?mod=TrackingPressViewer&task=default&external=1&companyNewsId=1008525258&newsDate=1761865200&sig=983cfad25d373d3317db41c5eebf277b4f0df334e9f4931f913adb8d156ee3f0